17 april 2013

Restaurang Izakaya Moshi och Smålands museum i Växjö - Veckans sidospår v 16!

Vid sidan om mitt företag Kreativa Kvadrat AB så arbetar jag som butiksinredare/säljare i butiken på Jönköpings läns museum lite då och då. Vi har vid ett par tillfällen varit på föreläsning i Växjö och nu i måndags var det dags igen. Vi lyssnade på Susanne Einhorn om bland annat supernöjda kunder och lyckliga säljare. Jag visar några fina bilder från restaurangen som vi åt lunch på, Izakaya Moshi, som ligger i anslutning till Smålands museum och några bilder från butiken. De har stora planer på att göra om och förnya sortimentet så det ska bli spännande att följa!


Foto: Åsa Andreasson


Foto: Åsa Andresson




VÅR IZAKAYA




En izakaya är en japansk pub eller ”slink in”. De kan vara lyxiga eller enkla men de vällagade smårätterna står alltid i centrum.
Vi hämtar inspiration från Japan förstås, men också från Vietnam, Korea och Kina.
Vi serverar, på lunchen, bland annat dumplings, nudelsoppa och sallader.
Från kvällsmenyn kan man välja på rätter som rispappersrullar, dumplings och experimentell sushi.
Man kan beställa bara lite grann, eller en hel meny. Eller för all del bara ta en öl.

Varmt välkomna!
Sandra & Daniel


Bilder och text lånade av Izakaya Moshi



Samtliga foton ovan: Åsa Andreasson




Lånad bild från Susanne Einhorns föreläsning. På tal om "nöjda kunder", hos Starbucks hittar du detta. Trevligt budskap! Tack för att du hjälper oss att bli bättre...


Jag önskar dig en fortsatt fin onsdag och i eftermiddag ska jag arbeta i butiken på museet!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!